Subject: FW: Põllukivi dp etapiviisilise realiseerimise liiklusuuringust ja MEMO 20.02.2025
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Apr 2025 08:42:35 +0300

Palun reg

From: Kadri Randoja <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 9, 2025 8:34 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Ivari Rannama <[email-masked]>; Annika Jõgimaa
<[email-masked]>; Marek Lind <[email-masked]>
Subject: RE: Põllukivi dp etapiviisilise realiseerimise liiklusuuringust
ja MEMO 20.02.2025

Tere

Koostöös Reaalprojekt OÜga jõudsime tõdemusele, et varasem ettepanek
Põllukivi detailplaneeringu osas seda etapiliselt ellu viia ei anna Rae
Vallavalitsuse soovitud tulemusi. Seega palume Transpordiametil kaaluda
meie ettapnekut siduda ameti 07.11.2024 kirja nr 7.2-2/24/14190-4 p 11
ettepanek “Planeeringu elluviimise kavas määrata ehitusjärjekorrad.
Arendusala uurdepääsudega seotud riigi põhimaantee liikluslahendused
Tallinn-Tartu ja Tartu-Tallinn suunal tuleb rajada (alus EhS § 72 lg 2)
enne planeeringualale mistahes hoone ehitusloa väljastamist” ehitusloa
asemel hoone kasutusloaga riigitee rajamise osas.

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 4, 2025 8:12 AM
To: Kadri Randoja <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Põllukivi dp etapiviisilise realiseerimise liiklusuuringust ja
MEMO 20.02.2025

Tere,

Arutasime ametisiseselt Põllukivi arendusala etapiviisilise realiseerimise
(enne põhimaantee 2 rekonstrueerimise projekti ellu viimist) mõju ulatust
ja kaardistamise Maa-ameti kaardi väljavõttel liiklusuuringu ulatuse.
Paraku jääb Jüri liiklussõlme mõju ulatusse ja tal on põhimaanteede
läbilaskvuse tagamisel oluline roll, mistõttu koostatav uuring peab
selgitama, kuidas mõjutab teenindustaset.

Nii ühises arutelu kui ametisiseselt arutasime, millistel tingimustel
oleks võimalik I etappi realiseerida enne põhimaantee rekonstrueerimist,
mistõttu on sobiv  koostatavas liiklusuuringus käsitleda Rukki
suundristmiku rajamist, Bensiinijaama tee rambi sulgemist  ja ringristmiku
rajamist riigiteele 11330, vt skeem.

Allpool ka MEMO 20.02.2025 toimunud ühisest arutelust.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

MEMO

20.02.2025 toimus Rae Vallavalitsuse ärakuulamine Põllukivi DP
etapiviisiliseks elluviimiseks.

Rae Vallavalitsuse esindaja tegi ettepaneku, et enne riigitee 2
koostamisel oleva põhiprojekti elluviimist 2029 ja 2030.a. oleks võimalik
väljastada ehitusluba ca poolele Põllukivi arendusalale parkimiskohtade
arvuga 1700. KOV on nõus Põllukivi  I etapi elluviimise eelselt suletakse
11132 Bensiinijaama tee ramp  põhimaanteele 2.

KOV-i ettepanek arendusalade jagamiseks kaheks võrdseks osaks skeemil
tooduna.

TRAM selgitas Jüri LS liiklusohtlikkust, mis on fikseeritud vabariigis
kõige ohtlikuma ristmikuna, samuti Bensiinijaama liiklussõlme rampide ja
Tartu maantee lisaradade põimumisalade liiklusohtlikkust. Samuti, et TRAM
ei soovi teha takistusi arendustele, kuid meie mure liiklusohtlikkus.

KOV-i ettepanek- riik rajab Rukki tee rambid enne Tartu mnt põhiprojekti
terviklikku realiseerimist.

TRAM-i seisukoht- meil riigieelarvelise asutusena puuduvad võimalused
põhimaantee 2 etapiviisiliseks realiseerimiseks, kuid erahuvi olemasolu
korral oleme nõus, et  huvitatud isik realiseerib nii Rukki tee ja
bensiinijaama suundristmikud.

TRAM-i ettepanek- KOV tellib liiklusuuringu bensiinijaama liiklussõlme
läbilaskvuse ja teenindustasemete väljaselgitamiseks ja täpsustab oma
ettepanekut etapiviisiliseks elluviimiseks vastavalt liiklusuuringule.
Mõju Jüri ringristmikule on olemas. Jüri liiklussõlme liiklusohtlikkus on
teada ja koostamisel on eskiisprojekt Jüri liiklussõlme maavajaduse
väljaselgitamiseks.

KOV-i info, et liiklussõlme kavandamisel võib vajadusel arvestada
Vana-Pildi (65301:001:4190) planeeringuga kui ka nende planeeringutega,
kus ehitusõigus ei ole käesolevaks hetkeks väljastatud (näiteks
Suur-Ameerika).

  Krista

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.